Eggegrund - vilken pärla!

Jag sov så skönt i natt, vaknade inte en enda gång under natten. Vi gick upp före nio och åt frukost. När klockan var halv elva lämnade vi Granskär och gick mot Eggegrund. Vi hade vind från NO och ca tre meter per sekund. Det var rejäla dyningar och vi surfade fram emellanåt. Klockan ett var vi framme och la oss på boj. Vi åt lunch och sen rodde

vi in till land. Jag ska nog skriva lite mera om Eggegrund men det får bli när jag har en dator. Det var i alla fall fantastiskt vackert och solen sken. Vi var åter på båten runt tre och Peter fixade kaffe och jag tog ett dopp. Jo, faktiskt! Det var bara elva grader men det var varmt i luften och det var skönt efter promenaden på ön. Och vi såg säl!!
Nu går vi mot Granskär igen. Vi har vinden in snett från aktern och Peter förstärker med motor. Vi kommer fram halv sex med nuvarande fart. Så det kanske blir framåt sju om vi slår sv motorn. Det gör inget för vädret är fantastiskt!

Cattenick

Två nybörjare på en segelbåt. Ingen av oss hade seglat tidigare, men det hindrade oss inte. Nu seglar vi - så gott vi kan!