Max ombord och lyskväll

I helgen följde Max med oss ut. Han trivdes och hade kul och träffade nya kompisar. På fredagen gick vi till Granskär och sen hade vi tänkt besöka på lördagen. Det blev lite kyligt i båten på natten, men Max sov i en sovsäck och tyckte att det var varmt. Det var byiga vindar på lördag förmiddag, men vi gick ut till Vitgrund. Vi hade alla linor på plats och var en meter i från bryggan när Peter bestämde att det var för blåsigt. Då låg vindarna på runt 9 m/s inne vid bryggan, och eftersom det är lite ont om plats när man ska ut ville vi inte chansa. Så vi gick tillbaka till Granskär igen. Max var förvarnad om att man inte alltid kan segla dit man vill, och var glad ändå. Han var mycket glad och lätt att ha med sig på båten. Det var många båtar ute under helgen. Dels var vädret fint, dels var det lyskväll. Max lekte med en ny kompis och sen satt de ett tag på vår båt innan vi gick över på andra sidan och tittade på alla marschaller och ljus som var tända. Kvällen var torr och varm och Peter och jag satt ute i sittbrunnen rätt länge. På söndagen sov Max lite längre så vi fick lite sovmorgon. På förmiddagen lekte han mera, och de rodde runt i jollen. Efter en pannkakslunch åkte vi in och sen åkte vi via Årsunda hem så vi kunde lämna av Max.

Cattenick

Två nybörjare på en segelbåt. Ingen av oss hade seglat tidigare, men det hindrade oss inte. Nu seglar vi - så gott vi kan!