Igår åkte Cattenick upp ur sjön.

Här är hon på väg upp ur sjön på varvets vagn som kan ta båtar på 30 ton. 
Cattenick på spolplattan. Jag hade klarat botten från havstulpaner.
Eftermiddagen gick åt att rengöra skrov och däcket. Jag han även med att vinterkonservera motor,toa och vattenpumpar. Innan det var dags sova en sista gång på Cattenick för denna säsong. 
Det blev 557 distans och 79 nätter ombord på Cattenick för mig. 
Idag har jag vaxat skrovet och täckt henne med presenningar så hon inte ska bli så smutsig under vintern.
Nu är det bara hoppas att det inte blir några stormar i vinter för då får man kanske göra om täckningen. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Cattenick

Två nybörjare på en segelbåt. Ingen av oss hade seglat tidigare, men det hindrade oss inte. Nu seglar vi - så gott vi kan!

stats counter

RSS 2.0