Premiärturen gick till Granskä

Som sagt, vi åkte ut till Granskär på fredagen. Det blev inte mycket bloggat. Dels för att telefonappen inte fungerar, dels för att jag inte skriver så bra med min domnade arm. Men här kommer lite text i efterhand:
 
  • Det var fint väder, solen sken och vi hade goda vindar när vi seglade ut vid tretiden
  • Peter fick använda både det lagade storseglet och den nya focken
  • Jag la en tamp runt en pollare och sen kom Peter och förtöjde ordentligt så jag inte behövde överanstränga armen
  • Jag la mig och vilade, somnade - och när jag vaknade var det tre båtar till vid bryggan
  • Vi åt på båten men gick upp till klubbstugan och satt i kvällssolen med de andra
  • Resten av kvällen satt vi nere i båten och spelade spel och pratade
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Cattenick

Två nybörjare på en segelbåt. Ingen av oss hade seglat tidigare, men det hindrade oss inte. Nu seglar vi - så gott vi kan!

stats counter

RSS 2.0