Helgen som var

 
 
Fredagens varma och soliga väder försvann lagom tills vi kom ut till Granskär. Vi tillbringade kvällen mestadels på båten, men satt ett tag i grillkåtan medan Peter grillade lammkorvar och potatisgratängen stod i ugnen på båten. Efter maten spelade vi spel och tog det lugnt. Jag plockade in lite liljekonvaljer och gullvivor.

På lördagen vaknade vi till detta:
 
 
Det var INTE vad vi hoppats på! Jag gick i land efter frukost och satt med melodikryssarna. Det var hyfsat varmt i lä. Peter var kvar på båten och gjorde diverse ekonomijobb. Efter lunchen tog jag en liten lur. Det behövde jag verkligen! Därefter gick vi över till grannbåten Morwennol från England. De ska upp till Höga kusten och ville gärna höra vad vi hade för erfarenheter därifrån. Därefter blev det en bastu, men Peter och jag var de enda som bastade. Middagsmaten blev rätt sen, men god :) Vi grillade fläskfilé och värmde potatisklyftor i ugnen.
På söndagen målade Peter på staketet till bastun innan vi åkte hem, och jag jobbade med lite skolarbete i solen. Efter sopplunch gjorde Peter i ordning Code 1an, så vi provade den på väg in. Peter var nöjd.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Cattenick

Två nybörjare på en segelbåt. Ingen av oss hade seglat tidigare, men det hindrade oss inte. Nu seglar vi - så gott vi kan!

stats counter

RSS 2.0